នៅពេលដែលយើងមានគំនិតចង់ចាប់ផ្ដើមចូលប្រលូកនៅក្នុងការធ្វើអាជីវកម្ម រឺ ជំនួញ កត្តាសំខាន់គឺត្រូវសិក្សាឲ្យបានច្បាស់លាស់ពីតំរូវការទីផ្សារ ស្របនឹងគំនិតអាជីវកម្មរបស់យើង។ បន្ទាប់ពីការសិក្សាវិភាគពីទីផ្សារ ការងារចំបងមួយដែលមិនត្រូវរំលងនោះគឺសរសេរពីផែនការអាជីវកម្ម ព្រោះវាមានសារៈសំខាន់សំរាប់ស្វែងរកដៃគូរវិនិយោគ ក៏ដូចជាការស្វែងរកដើមទុនបន្ថែមសំរាប់ការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្ម។ ខាងក្រោមនេះជាការចង្អុលបង្ហាញពីចំនុចសំខាន់ៗដែលមាននៅក្នុងពង្រាងដើមនៃសៀវភៅផែនការអាជីវកម្ម។ នៅក្នុងពង្រាងដើមនៃផែនការអាជីវកម្ម យើងត្រូវដឹងច្បាស់ថា តើពត៌មានអ្វីដែលគួរមាន និងមិនគួរមាននៅក្នុងផ្នែកនីមួយៗនៃផែនការនោះ។
១. ក្របមុខ (Cover Page)
ក្របមុខគឺជាទំព័រទីមួយនៃសៀវភៅផែនការអាជីវកម្ម។ ក្របនេះគួរឆ្លុះបញ្ចាំងនូវ image នៃក្រុមហ៊ុនថ្មីរបស់យើង។ ជាទូទៅវាឆ្លុះបញ្ចាំងភាពសាមញ្ញ ងាយអាន ងាយមើលយល់ តែមានភាពស្រស់ស្អាត។ ក្របខ្លះទៀតវាត្រូវបានគេរចនាទៅ ដោយគំនូរជាដើម។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ នៅលើក្របនៃសៀវភៅផែនការអាជិវកម្មត្រូវមានពត៌មានមួយចំនួនដែលចាំបាច់ដូចខាងក្រោម៖
- ឈ្មោះក្រុមហ៊ុន
- សង្ខេបដោយខ្លីនូវការពិពណ៌នាអំពីប្រភេទក្រុមហ៊ុន បើសិនជាឈ្មោះក្រុមហ៊ុនពុំបញ្ជាក់ឲ្យបានច្បាស់លាស់ទេ។
- ពាក្យ “ផែនការអាជិវកម្ម” (Business plan) ដើម្បីបញ្ជាក់ពីប្រភេទឯកសាររបស់យើង។
- ថ្ងៃ ខែ ឆ្នាំដែលផែនការត្រូវបញ្ចប់។ វាជាជំនួយការត្រួស ត្រាយឲ្យយើងសំរាប់ដំណើរការការងារ។
មនុស្សទំនាក់ទំនាក់សំខាន់ៗ (Key contact Person) ឫ ( Logo ) ឫ ( Graphic ) ដើម្បីឲ្យមានការទាក់ទាញ ខ្លះៗលើអ្នកអានក៏ដោយ ក៏យើងត្រូវទុកនូវផ្នែកខ្លះឲ្យស្ថិតនៅចំហគ្មានអក្សរដែរ។ ក្របមុខត្រូវតែស្អាតមិនជ្រីវ ជ្រួញ ហើយមានលក្ខណះស្វាគមន៍ អ្នកអានឲ្យគេមានចេតនា ឫ អារម្មណ៍ចង់បើកមើលទំព័រខាងក្នុងជាបន្តបន្ទាប់ ដូច្នេះហើយយើងមិនត្រូវចុះនូវពត៌មានច្រើនហួសហេតុនៅលើក្របមុខនោះទេ។
២. តារាងមតិកា (Contents)
គោលបំណងធំបំផុតនៃការនូវតារាងមតិកា (Table of Contents) គឺជាការជួយដល់អ្នកអាន ឲ្យមានការងាយស្រួលក្នុងការយល់នូវផ្នែកនីមួយៗនៃផែនការអាជីវកម្មរបស់យើង។ ម្យ៉ាងវាផ្តល់ឲ្យអ្នកនូវភាពរហ័សក្នុងការអាន និងសែ្វងយល់អំពីអី្វដែលបានសរសេរនៅក្នុងសៀវភៅនេះ។ មិនតែប៉ុណ្ណោះ វាក៏ផ្តល់នូវពាក្យ ឬឃ្លានាំមុខឬផើ្តមសេចក្តីបន្តិចបន្តួច ដូចដែលប្រភេទនៃព៌តមានទាំងនោះត្រូវការបញ្ជាក់ផងដែរ។ទោះ ជាយ៉ាងណាក៏ដោយបញ្ហាសំខាន់បំផុតគឺថាវាផ្តល់នូវភាពងាយស្រួលក្នុងការអាន។
ការប្រើប្រាស់នូវតារាងមាតិកា ដោយអាស្រ័យទៅលើសេ្ដរភាពនៃការរៀបលំដាប់នៃពាក្យ ឫឃ្លាគឺជាវិធីមួយដ៏ល្អប្រសើរបំផុតក្នុងការរៀបចំនូវផ្នែកៗនៃតារាងមាតិការមួយក្នុងគំរោងអាជីវកម្មរបស់យើង។ ចំណុចសំខាន់សំរាប់សំរាប់រៀបចំនូវមាតិកាមួយមានដូចជាៈ
- ពាក្យតារាងមាតិកា (Table of content) ស្ថិតនៅខាងលើទំព័របំផុត
- ឈ្មោះផ្នែក ឬជំពូកនីមួយៗ
- ទំព័រ ចំនួនទំព័រនីមួយៗស្ថិតនៅ។ វាផ្តល់នូវភាពងាយស្រួយដល់អ្នកអានក្នុងស្វែងរកឃើញផ្នែកនីមួយៗស្ថិតនៅកន្លែងណានៃសៀវភៅ។
ប្រការគួរចៀសវាង គឺការលំអិតនៃពត៌មានជាច្រើននៅក្នុងតារាងមាតិកា ដូចជាការដាក់ចំណងជើងតូចៗពេកជាដើម។ ចំណុចគួរអោយចងចាំគឺថា តារាងមាតិកាមិនគួរោឲ្យលើសពី ២ ទំព័រឡើយ។
៣. មូលសង្ខេប (Executive Summary)
មូលសង្ខេប(Executive Summary) គួរសរសេរត្រឹម ១-២ ទំព័រឲ្យសមាមាត្រទៅនឹងគំរោងអាជីវកម្មរបស់យើង គឺគ្រប់គ្រាន់ណាស់ទៅហើយ។ យើងសង្ខេប តែវាមិនមែនជាសេចក្តីផ្តើមទេ។មូលសង្ខេប(Executive Summary)ប្រសិនជាយើងសរសេរលើសពី ៣ ទំព័រទៅ វាលែងក្លាយទៅជាមូលសង្ខបហើយ។មូលសង្ខបគួរតែមានអត្ថន័យមួយដោយខ្លួនឯងដាច់ដោយឡែក តែគ្រប់គ្រាន់។ ទោះបីជាវាសង្ខបយ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏វាត្រូវការពិពណ៌នាខ្លីៗខ្លះៗដែរពីផែនការរបស់យើង។
នៅក្នុងមូលសង្ខេប អ្នកអានអាចយល់ងាយស្រួល ដោយសារយើងដកស្រង់យកផ្នែកសំខាន់ៗខ្លះៗ តែមិនទាំងអស់ទេ មករាប់បញ្ចូលដោយមានប្រើចំណុចត្រេ រឺពង ត្រីជាជំនួយ។ ទោះបីជាយ៉ាងនាក៏ មូលហេតុសសង្ខេបគួរតែអធិប្បាយត្រួសពីដំនើររឿងដោយសង្ខេបខ្លីតែមិនមែនជាការដាក់រូបភាពឲ្យអ្នកអានមើលនោះទេ។
បើសិនជាយើងមានផែនការក្នុងការបញ្ជូននូវផែនការអាជីវកម្មរបស់យើងទៅការស្វែងរកប្រភពផ្តល់ធបធានហិរញ្ញវត្ថុនៅខាងក្រៅ គួរតែបញ្ជូនត្រឹមមូលសង្ខេប(Executive Summary) ទោមុនសិន ដើម្បីស្ទង់មើលពីការចាប់អារម្មណ៍របស់គេលើអាជីវកម្មរបស់យើង កាលបើអ្នកទទួលសំរេចចិត្តថា ប្រហែលជាគេនឹងអាចផ្តល់ធនធានមកឲ្យយើងនោះទើបបញ្ជូនផែនការអាជីវកម្មទាំងមូលទៅតែម្តង។ យើងត្រូវចេះប្រើប្រាស់មូលសង្ខេប (Executive Summary) ជាគុណប្រយោជន៍មួយក្នុងការសន្សំសំចៃថវិការ។
៤.ការវិភាគទីផ្សារ (Market Analysis)
យើងសន្មត់តាំងពីដើមដំបូងថាអ្នកដែលអានផែនការរបស់យើង គឺបុគ្គលិករបស់យើង ធនាគារិក អ្នកវិនិយោគ ដែលគេមិនបានពីដឹងអ្វីសោះអំពីអាជីវកម្មរបស់យើង ឬពីគោលដៅទីផ្សាររបស់យើង។ យើងទាមទារចាំបាច់ក្នុងការផល់ និងការពន្យល់ទៅគេឲ្យគេបានយល់ច្បាស់ពីអាជីវកម្មរបស់យើង។ បណ្តាពត៌មានចាំបាច់ដែលយើងត្រូវបញ្ចូលទៅក្នុងនោះដូចជា ៖
- តើអាជីវកម្មរបស់យើងមានទំហំប៉ុណ្ណា?
- តើអត្រាកំនើនអាជីវកម្មរបស់យើងគឺអ្វី?
- តើអ្វីជាស្តង់ដារកំរិតចំណេញ(Standard Profit margin)?
- តើអ្វីជាស្តង់ដារនៃបណ្តាញចែកចាយផលិតផល?
- ត់ផលិតផលរបស់យើងដូចក្នុងទីផ្សារបានប៉ុន្មានភាគរយ?
- ទិន្ន័យ និងការទស្សន៍ទាយនៃការលក់។ល។
ក្រោយពេលផ្តល់នូវទស្សនះដ៏ទូទំទាយនៃអាជីវកម្មរបស់យើងហើយបន្ទាប់មកត្រូវបញ្ជាក់ឲ្យជាក់លាក់អំពីស្ថានភាពភូមិសាស្រ្តរបស់យើងទីផ្សាររបស់យើង។ ជាមួយគ្នានិងទំហំទីផ្សារ និងអាត្រាកំណើន យើងគួរអធិប្បាយអំពីមធ្យោបាយដែលយើងស្វែងរកជ័យជំនះដោយផ្តល់នូវតំរូវការ និងនិន្នាការទីផ្សារ។ ចំពោះក្រុមហ៊ុនដែលនិងធ្វើអាជីវកម្មជាលក្ខណះជាតិ និងអន្តជាតិយើងមិនត្រូវចំណាយពេលក្នុងការវិភាគទីផ្សារនិមួយៗនៅក្នុងប្រទេសរបស់យើងនៅពេលបច្ចុប្បន្ននោះទេទោះបីយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើយើងមានបំណងផ្តោតទៅលើទីក្រុងណាមួយ ឬតំបន់ណាមួយជាក់លាក់ យើងអាចធ្វើការវាយតំលៃដោយម៉ត់ចត់។
៥. ការពណ៌នាខ្លីៗពីអាជីវកម្ម (Business Overview)
នៅក្នុងផ្នែកនេះយើងអធិប្បាយយ៉ាងសង្ខេបនូវពត៌មានចាំបាច់មួយចំនួន ដូចខាងក្រោម៖
- ផលិតផល ឬសេវាដែលយើងនិងលក់
- រយះពេលដែលក្រុមហ៊ុនបានដំណើរការ
- ប្រទេសរបស់ក្រុមហ៊ុន
- អ្នកខ្លះជាម្ចាស់ក្រុមហ៊ុន
- គោលបំណងរយះពេលវែង និងរយះពេលខ្លីនៃអាជីវកម្ម
ប្រសិនជាយើងមានបំណងស្វែងរកថវិការ យើងគួរតែពន្យល់បន្ថែមថា ហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវការថវិការនោះនៅពេលឥឡូវ (ដូចជាការពង្រីកក្រុមហ៊ុនការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ការស្វែងរកទីផ្សារ កំរៃបុគ្គលិក ការទិញគ្រឿងបរិក្ខារ រឺការរំលោះបំណុល)។
៦ .ការពណ៌នាអំពីផលិតផល ឬសេវា (Production Service Description)
យើងត្រូវតែដឹងច្បាប់ថា អ្នកដែលអានផែនការអាជីវកម្មរបស់យើងហាក់បីដូចជាមានក្រុមហ៊ុនរបស់យើងនៅក្នុងដៃគូររបស់គេ ដែលក្រុមហ៊ុនរបស់យើង និងលក់អ្វីនោះ យើងទាមទារនូវពេលវេលាដើម្បីផ្តល់ឲ្យគេដឹងពីផលិតផល និងសេវារបស់យើង។ ចំពោះអាជីវកម្មមួយចំនួន កិច្ចការនេះជាការងារសាមញ្ញបំផុត ដូចជាការចាប់ផ្តើមបើកអាជីវកម្មភោជ្ជនីយដ្ឋានជាដើម ប៉ុន្តែបើសិនអាជីវកម្មដែលផ្តោតទៅលើបច្ចេកទេសវិញ វាជាលក្ខណៈពិសេសមួយដែលទាមទារនូវការបកស្រាយពន្យល់អោយបានច្បាស់ថា តើផលិតផលសេវានោះនឹងប្រពឹត្តទៅយ៉ាងដូចម្ដេច ហើយហេតុអ្វីបានជា អតិជនទិញផលិតផល និងសេវានោះ ដែលការងារនេះត្រូវចំណាយ 3-4 ទំព័រ ក្នុងការសរសេរពន្យល់។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការរៀបរាប់លំអិតច្រើនពេក អាចធ្វើអោយផែនការរបស់យើងមានលក្ខណៈគួរឲ្យធន់ទ្រាន់នឹងអាន។ យើងត្រូវប្រើប្រាស់ពត៌មានផលិតផល (Production Literature) ដូចដែលបានអធិប្បាយនៅក្នុងសេចក្ដីបន្ថែម(Appendix) ដែលវាអាចនឹងធ្វើឲ្យការអធិប្បាយរបស់យើងមានលក្ខណៈខ្លីសមរម្យ។ ផ្ដោតទៅលើអធិប្បាយអំពីគុណប្រយោជន៍នៃផលិតផល និងសេវារបស់យើងគឺជាការសំខាន់ដែលអ្នកអានអាចយល់បានយ៉ាងច្បាស់ថា តើយើងចង់បានអ្វី។ យើងត្រូវយល់ច្បាស់ថា ក្រាភិចហើយនិងដ្យាក្រាម អាចជួយពន្យល់ពីផលិតផល និងសេវារបស់យើងឲ្យកាន់តែច្បាស់។ ប៉ុន្តែយើងក៏ត្រូវចងចាំដែរថា ថ្វីត្បិតតែដ្យាក្រាម ឬក្រាភិចទាំងនោះជួយវាឲ្យបានស្អាតសមរម្យ ហើយមិនត្រូវឲ្យដ្យាក្រាម ក្រាមភិចណាមួយឆ្លងទៅទំព័រផ្សេងឡើយ។ផែនការអារជីវកម្មដែលអាក្រក់បំផុត គឺជាផែនការដែលពោរពេញទៅដោយការននិយាយស្ដាប់មិនបាន ការនិយាយច្របូកច្របល់ ឬដដែលៗ ក៏ទិន្នន័យបច្ចេកទេសច្រើនហួសហេតុ។ វាមិនត្រឹមធ្វើឲ្យអ្នកអានមិនយល់នូវអ្វីដែលបានសរសេររៀបរាប់ ប៉ុន្ដែវាថែមធ្វើឲ្យគេចាប់អារម្មណ៍ទៅលើមុខងារ ឬតួនាទីទាំងនោះផងដែរ ជាពិសេសនោះគឺគេមិនយល់ពីគុណប្រយោជន៍តែម្ដង។ ឧទាហរណ៍ រថយន្តមួយអាចបើកបានល្បឿនលើសពី២០០ គីឡូម៉ែតក្នុងមួយម៉ោងដោយប្រើប្រាស់ប្រេងដ៏ល្អ ។ រថយន្តមួយផ្សេងទៀតអាចធ្វើ ដំនើរឆ្លងកាត់ប្រទេសមួយបានយ៉ាងងាយស្រួល ។ ដូចច្នេះគេមានការចាប់អារម្មណ៍រថយន្តទី២ ជាងរថយន្តទី១ ។
៧. ការគ្រប់គ្រង និង ការជ្រើសរើសបុគ្គលិក (Management & Staffing)
ក្រោយពីបានអធិបាយពីគំរោងនៃអាជីវកម្មរួចមក យើងត្រូវកំណត់ថា តើអ្នកណាដែលជាអ្នកទទួលខុសត្រូវក្នុងការអនុវត្តន៍នូវគំរោងនេះ ។ ជាដំបូងយើងនិងមានបំនងចង់សរសេរនូវការសង្ខេបខ្លីៗ ២-៣ ល្បះពីអ្នកគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់របស់យើង (Top Manager) ដោយលំអិតនូវជំនាញ ព្រមទាំងសាវតារបស់ពួកគេ ។ យើងត្រូវមានជំនឿជឿជាក់ថា គឺអ្នកវិនិយោគជាអ្នកមានសមត្ថភាពក្នុងការធ្វើអាជីវកម្មដឲរបស់យើងបានទទួលជោគជ័យ ។ យើងក៏ត្រូវអត្ថាធិប្បាយពីតូនាទី ព្រមទាំងការទទួលខុសត្រូវលើការងាររបស់ពួគគេផងដែរ នៅក្នុងការផ្សងព្រេងថ្មីៗនេះ ដែលជាក្ដីសង្ឃឹមយ៉ាងម៉ត់ចត់ជាមួយនឹងបទពិសោធន៍របស់គេកន្លងមក ។ ក្នុងនោះយើងក៏គួបញ្ចូលនូវរចនាសម្ព័ន្ធបុគ្គលិក និង ការងារព្រមទាំងអធិប្បាយពីផែនការរបស់យើង ក្នុងការដាក់បន្ថែមនូវបុគ្គលិកបន្ថែមសំរាប់ធ្វើការម៉ោងបន្ថែម (Over time) ផង។
ពេលខ្លះជោគជ័យនៃផែនការរបស់យើង អាស្រ័យទៅលើផ្នែកនេះផងដែរ ។ សំរាប់អ្នកវិនិយោគខ្លះ រឿងនេះមិនច្រើនទេដែលដំណើរការអាជីវកម្មនឹងដំណើរទៅបាន។ ប៉ុន្តែក្រុមការងារផ្នែកការងារផ្នែកគ្រប់គ្រង វាមានភាពខ្លាំងគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីធ្វើវាឲ្យសំរេច ។ យើងត្រូវមានទំនុកចិត្តគ្រប់គ្រងក្នុងខ្លួន ក្នុងការពន្យល់យ៉ាងណាឲ្យបានច្បាស់ថា ហេតុអ្វីបានជាក្រុមការងាររបស់យើងមានភ័ព្វសំណាងដែលធ្វើឲ្យអាជីវកម្មទទួលបានជោគជ័យ ។
៨. ផែនការទីផ្សារ (Marketing Plan)
ផ្នែកនេះ គឺជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងចំណោមផ្នែកសំខាន់ៗទាំងឡាយនៃផែនការអាជិវកម្មរបស់យើង ព្រោះថាជំនួញជាច្រើនបានដួលរលំចុះ ក៏ដោយសារតែទីផ្សារមានភាពទន់ខ្សោយ (Poor Marketing)។ ក្នុងការធ្វើផែនការទីផ្សារ យើងមិនត្រូវភ្លចទេក្នុងការលំអិតនូវធាតុ P សំខាន់ទាំង៤នៃ Marketing (រឺក៏ 3P & C) គឺផលិតផល( Production ) តំលៃ(Price) ទីផ្សារចែកចាយ (Place of distribution) និង ការផ្សព្វផ្សាយ (Promotion/Communication)។ ក្រោយពេលផលិត រឺការបង្កើតនូវផលិតផល រឺសេវាកម្មរបស់យើង ត្រូវពន្យល់ណែនាំពីការកំណត់តំលៃនៃផលិតផល រឺ សេវាកម្មរបស់យើង តើយើងកំណត់តំលៃដោយរបៀបណា និងយ៉ាងដូចម្ដេចនូវពេលផលិតផលក្រុមហ៊ុនដ៏ទៃបានទៅដល់ទីផ្សាររួចទៅហើយនោះ? តើយើងមានគុណប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ ក្នុងការ ប្រកួតប្រជែងជាមូយគូរប្រកួតរបស់យើង? បើសិនជាមាន ត្រូវពន្យល់ពីវិធីដែលអាចឲ្យយើងចំនេញនូវចំនែកទីផ្សារ (Market Share) ពីលើគូរប្រជែងរបស់យើង។ យើងក៏ត្រូវពន្យល់ដែរថា តើមនុស្សមួយចំនួនដែលមានបំណងចង់ដាក់ភាគហ៊ុនចូលក្នុងអាជីវកម្មរបស់យើង តើគេអាចចូលរកស៊ីជាមួយយើងយ៉ាងដូចម្ដេច? តើយើងលក់ភាគហ៊ុនតាមរយៈសំបុត្រ? រឺមូយតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណេត? រឺក៏ជួបផ្ទាល់ជាមួយបុគ្គលិកទាំងនោះ? រឺក៏ Retail outlets? ហើយបន្ទាប់មកយើងពន្យល់លំអិតនូវប្រភេទនៃវិធីសាស្ត្រក្នុងការស្វែងរកទីផ្សារ ដែលផែនការរបស់យើងប្រើប្រាស់ក្នុងការផ្សព្វផ្សាយអាជីវកម្មព្រមទាំងផលិតផលរបស់យើង។
៩. ផែនការដំណើរការអាជីវកម្ម (Operation Plan)
ផ្នែកនេះជាផ្នែកដែលសំខាន់បំផុត នូវក្នុងការដំនើរការសហគ្រាស ដែលមានគ្រឿងបរិក្ខាផ្សេងៗគ្នាជាច្រើនព្រមទាំងដំណើរការដែលត្រូវការអធិប្បាយជាចាំបាច់។ ចំពោះអាជីវកម្មខាងសេវាកម្មវិញត្រូវអធិប្បាយដែរថា តើអាជីវកម្មរបស់យើងនិងដឹណើរការយ៉ាងដូចម្ដេច? តើក្នុងអាជីវកម្មរបស់យើងមានប៉ុន្មានផ្នែក? ហើយយើងនឹងចំណាយប៉ុន្មានទៅលើផ្នែកនិមួយៗនោះ ព្រមទាំងមធ្យោបាយបែបណា ដែលយើងនិងចំណាយដោយការជួល (Hiring ) ទិញគ្រឿងបរិក្ខារ (Buying Equipment) ការផ្លាស់ប្ដូរទីកន្លែង (Moving Location), Outsourcing Production, ។ល។ បើសិនជាយើងមានការជឿជាក់ទៅលើគឿងបរិក្ខាណាមួយជាក់ជាក់ ដែលអាចបង្កើតការងាររបស់យើងបាននោះយើងត្រូវធ្វើតារាងរាយឈ្មោះនូវគ្រឿងបរិក្ខារទាំង ហើយធ្វើការអធិប្បាយវាឲ្យបានលំអិតផង តើវាមានតួនាទីអី្វខ្លះ និងតួនាទីធ្វើអ្វីបានខ្លះ?
១០.ផែនការហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Plan)
ចាប់ផ្ដើមនេះជាមួយនឹងតំរូវការហិរញ្ញវត្ថុដែលប្រាប់អ្នកអាន ឲ្យបានដឹងអំពីចំនួនទឹកប្រាប់សរុបដែលត្រូវការចាំបាច់ក្នុងការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្ម។ ក្រោយពេលផ្ដល់នូវចំនួនទឹកប្រាក់នោះរួចមកយើងត្រូវពន្យល់ថា តើយើងយកវាទៅប្រើប្រាស់ដូចម្តេច ដូចជាការប្រើប្រាស់សំរាប់ស្វែងរកទីផ្សារកំរៃពលកម្មការងារ ការជួលទីកន្លែង ការទិញគឿងបរិក្ខារ ព្រមទាំងហេតុផលដែលត្រូវចំនាយវាថែមទៀត។ ពត៌មានបន្ទាប់មកទៀតដែលផ្ដល់ឲ្យនៅទីនេះ គឺសាវតារបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ដុ (historical Financial Statement)។ បើសិនជាក្រុមហ៊ុនរបស់យើងបានដំណើរការជាងមួយឆ្នាំមកហើយ យើងត្រូវបញ្ជូលនូវតារាងតុល្យការ (Balance Sheet) ព្រមទាំងលំហួរបេឡា (Cash Flow) ជារៀងរាល់ខែផង។
១១. សេចក្ដីបន្ថែម (Appendix)
ផ្នែកនេះគួរត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់ជាពត៌មានដ៏សំខាន់ចាំបាច់មួយចំនួន ដែលមិនចាំបាច់ដាក់នៅក្នុងផ្នែកតួសេចក្ដីនៃផែនការទេ។ ឩទាហរណ៌ដូចជាការសង្ខបនៃកិច្ចសន្យាដែលយើងបានធ្វើជាមួយក្រុមហ៊ុនដ៏ទៃ ព្រមទាំងមាត្រា រឺចំនុចទាំងឡាយណាដែលអាចជួយយើងពេលត្រូវការពត៌មាន ប្លង់នៃគំរោងទីកន្លែងអាជីវកម្ម ប្រវត្តិរូបសង្ខេបនៃអ្នកដឹកនាំសំខាន់ៗ ឬ ក៏ការលើកឡើងនៃការស្វែងរកទីផ្សារជាដើម ។
ដកស្រង់ពីសៀវភៅ “ផែនការអាជីវកម្ម”
ក្នុងអាជីវកម្មពិតប្រាកដ៏ បើរវល់តែក្បាច់ក្បូរជាមួយសៀវភៅនេះ ច្បាស់ណាស់ពិតជារកស៊ីមិនទាន់គេទេ
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
បើថាក្បាច់ក្បូរដោយសារតែការរៀបចំសៀភៅនេះ ប្រហែលជាអ្នកនោះមើលស្រាយទៅលើការធ្វើអាជីវកម្មហើយ និង ប្រហែលជាមិនដែលប្រលូកក្នុងអាជីវកម្មទេ! មេត្តាសួរអ្នកដែលជោគជ័យក្នុងជំនួញ តើគេធ្វើជំនួញដោយគ្រាន់តែនិយាយដោយមាត់ ដោយមិនបានធ្វើផែនការអាជីវកម្ម? ប្រហែលជាទំលាប់របស់ខ្មែរទេ ដែលចាប់ផ្ដើមដោយមិនបានសិក្សាផែនការអាជីវកម្ម តែបើអ្នកដែលមានគំនិតពិតប្រាកដជាអ្នកធ្វើពាណិជ្ជកម្មជំនួញ គេនឹងយល់ ហើយពិតជាឲ្យតំលៃចំពោះការធ្វើផែនការអាជីវកម្ម។
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
អាជីវកម្មរបស់ខ្ញុំទើបតែដំណើរការមិនដល់៣ឆ្នាំ ហើយមិនបានធ្វើសៀវភៅអីទេ ៣ឆ្នាំមកនេះរកបានប្រាក់ចំណេញពិតតែ ១០ម៉ឺនដុល្លាទេ មិនដឹងថាវាជាជោគជ័យរឺយ៉ាងណាទេ
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
សូមចូលរួមអប់អរសាទរចឹង សូមឲ្យទទួលបានជោគជ័យ និង រីកចំរើនទៅមុខ!
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
ពេលនៅរៀនសុទ្ធតែទ្រឹស្តីមហាមេឃ អែញ៉ុមឆ្កួតនិងរៀនមិនបានស្វែងយល់ភាពពិត
ខាងក្រៅដូចមិត្តញ៉ុមទេ អញ្ចឹងញ៉ុមនៅក្រោយគេ ពួកគេធូរធារ អាជីវកម្មក៏រលូន ធ្វើថៅកែខ្លួនអែង ញ៉ុមមិនបានវាយតំលៃលើអារបស់ទំនើបដែលគេប្រើទេ គឺអាជីវកម្មដែលគេមាន
នេះគ្រាន់តែជាមតិញ៉ុមប៉ុណ្ណោះ
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
តែបើអ្នករៀនពិតប្រាកដ គេនឹងដឹងច្រើនពីពិភពលោក និងបរិស្ថានជុំវិញខ្លួន។ ដោយសារតែអ្នកសិក្សានោះមិនព្រមសិក្សាស្រាវជ្រាវ យល់ដឹង ទើបមិនដឹងថាពិភពលោកដើរទៅដល់ណា! អ្នករៀនមិនមែនដេកទន្ទេញតែទ្រឹស្ដី!!!!!!!!
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
ទស្សនៈរបស់បង ដែលថាអ្នករៀនមិនមែនដេកទន្ទេញតែទ្រឹស្តី គឺពិតជាត្រូវណាស់។ ហើយអ្វីដែលខ្ញុំចងនិយាយ គឺថាខ្ញុំគ្រាន់តែចាប់ផ្តើមធ្វើតាមក្បួនក្នុងសៀវភៅនេះ ខ្ញុំបានសង្កេតឃើញថាមុខជំនួញរបស់ខ្ញុំស្រាប់តែមានការរីកចំរើនគួជាទីមទណៈ….
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
តើអ្នកអាចប្រាប់ពីឈ្មោះអ្នករៀបរៀងសៀវភៅ ផែនការអាជីវកម្មបានទេ?
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
ខ្ញុំអានសៀវភៅអាជីវកម្មច្រើនណាស់ ពិបាកប្រាប់ថាសៀវភៅមួយណា ព្រោះខ្ញុំចងក្រងដោយសង្ខេបពីសៀវភៅជាច្រើន។ បើសិនជាមានពេល ចាំខ្ញុំសរសេរឈ្មោះសៀវភៅទាំងនោះជូនលោក។
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
បងគ្រីយ៉ា បើសិនជាបងមានពេលវេលាសមរម្យ បងអាចចងក្រងសៀវភៅផែនការអាជីវកម្ម ដោយមានឧទាហរណ៏ថែមទៀតនោះ ខ្ញុំយល់ថារិតតែពិសេស….សូមអរគុណសំរាប់សន្តានចិត្តក្នុងការចែករំលែករបស់បង…សូមជូនពរអោយមានសុខភាពល្អ និងមានភាពជោគជ័យគ្រប់ភារកិច្ច!
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
តាមពិតទៅខ្ញុំមានបំណងចងក្រងជាសៀវភៅ មិនថាតែផ្នែកអាជីវកម្មទេ តែព្រមទាំងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាផងដែរ តែដោយសារជាប់រវល់នឹងការងារពេក មិនបានឆ្លៀតឳកាសដើម្បីចងក្រងឡើង។ បើសិនជាមានពេល ខ្ញុំនឹងឆ្លៀតចងក្រងជាសៀវភៅសំរាប់ចែករមលែកដល់អ្នកទាំងអស់គ្នា៕ អរគុណដែលបានគាំទ្រ និងជូនពរ ហើយក៏សូមជូនពរវិញដូចគ្នា។ 🙂
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
តើមានផែនការអាជីវកម្ម និងផែនការទីផ្សារគំរូទេ?
ចូលចិត្តចូលចិត្ត
ពេលនេះខ្ញុំអត់មានគំរូទេ សៀវភៅគំរូរអាជីវកម្មរបស់ខ្ញុំគេខ្ចីបាត់ហើយ។ 🙂
ចូលចិត្តចូលចិត្ត